Sziget 2015 I.: Robbie Williams je Pan bavič. EXKLUZIVNÍ FOTKY
„Těm, kterým ještě není třicet, dovolte mi se představit: jmenuji se Robbie Williams a byl jsem populární v devadesátých letech. Nejdříve jsem zpíval s jednou chlapeckou kapelou, pak jsem musel jít na odvykačku, ztloustnul jsem, byl v pohodě, pak jsem znova začal brát drogy, léčil se, ztloustnul, dostal se z toho, a pak jsem napsal hit Angels.“ Přesně tento muž nás s aktuálním turné letos minul, proto jsme za ním vyrazili do Maďarska.
Víte, jaký je rozdíl mezi Kanye Westem a Robbie Williamsem? Druhý jmenovaný dokáže na rozdíl od samozvané největší rockové hvězdy na Zemi zpívat. Dokázal to koncertem na budapešťském festivalu, kde vévodil programu zahajovacího dne. Podobně jako nedávno Kanye West na Glastonbury, i Robbie do svého setlistu zařadil skladbu Bohemian Rhapsody, naštěstí nepotřeboval znalý desetitisícový dav, který by za něj odzpíval text. I když Maďaři se také nenechali zahanbit a Freddie Mercurymu vzdali slušivou poctu.
Dalším společným znakem obou umělců je vysoké ego. Zatímco Robbieho však berete s nadsázkou a humor k němu neodmyslitelně patří, s neustále vážným Kanyem sranda není a vše je myšleno smrtelně vážně. Včetně právě jeho skladeb. To Robbie Williams zejména v první polovině dokazoval, že si umí vystřelit i sám ze sebe a nějaký ten fór propašovat i do písní, například když se označil za autora skladby Wonderwall. To ale nebyl jediný cover a po vzoru názvu turné se snažil lidi co nejvíce bavit. Večer tak zazněla i a cappella verze R. Kellyho Ignition, do písně Millenium vložená 99 Problems od Jay-Zho, letitá klasika My Way s textem od Paula Anky nebo předloňský hit od Lorde Royals. Ne že by všechny předělávky byly dokonalé a v Robbieho repertoáru nepostradatelné, na druhou stranu ukazovaly, jak zpěvák pracuje a proč je jeho živé vystoupení tak oblíbené. Pokud totiž srovnáme jeho loňskou šňůru Swings Both Ways s vystoupeními Michaela Bublého, kanadský kolega vyhrává. Williams možná dokázal zpopularizovat tradiční žánry, Bublé ale předvádí standardy s větší grácií. Robbie naopak vévodí popu, kam lépe pasuje drzost a ono povýšenecké, přesto sympatické ego, které tak rád dává na odiv. Klidně si tak vyžádá od fanynky knihu k podepsání, aby ji se slovy „Tuhle neoficiální biografii plnou sraček podepisovat nebudu,“ zahodil. Když ho vzápětí celé hlediště vybučí, raději si knihu vezme zpět a napíše „Christine love Bruno Mars“. V druhé polovině vystoupení ovšem povídání ustoupilo populárním hitům, mohlo tak dojít i na rockové okénko We Will Rock You / I Love Rock’n’Roll oděného do známých tygřích slipů, které hrály v Rock DJ, lehce unuděný středoproudý Feel i energický duet Kids, v němž zastoupila Kylie Minogue jedna z vokalistek.
V současnosti vévodí v mužských kategoriích teenage popu Justin Bieber, klasickému rocku Bruce Springsteen, v rytmu R&B se nejlépe houpe Justin Timberlake a k funky zase inklinuje Bruno Mars. Robbie Williams už má sice svá nejslavnější léta za sebou, prostřednictvím sociálních sítí občas sklouzává k nestravitelnosti, na pódiu ovšem stále kraluje a dostává do kolen jak maminky, tak dcery. V pop-rocku je málo takových šoumenů a těžko se chce věřit, že se v USA neprosadil. Protože on baví.