Support Lesbiens zvládli křest ohněm se ctí

honza-m

Těžko říct, jestli víc diváků do pražské Akropole přilákala zvědavost, jak budou „noví Supporti“ znít, nebo touha poslechnout si mix aktuálních a starých hitů. Faktem ale je, že na křest desky Leave The Message, první v aktuální sestavě Support Lesbiens, dorazilo lidí dost. I když spíš než o zábavě by se v jejich případě dalo mluvit o pozorování - jak se skupina v novém kabátě uvede?

Support Lesbiens – tedy především kytarista Hynek Toman, jediný současný člen z byvší sestavy – šli s kůží na trh. Poté,  co se podstatná část skupiny včetně zpěváka Kryštofa Michala trhla a založila vlastní projekt Portless, dala docela rychle dohromady novou, omlazenou sestavu a natočila nové CD Leave The Message.

Poslechněte si Support Lesbiens v Youradiu

To zní docela jinak než písničky z dílny starých Support Lesbiens, především stojí víc na kytarovém zvuku a je méně rádiové. A právě taková tvář nových Support Lesbiens se představila i naživo: prostá studiových kudrlinek a samplů, stříbrná sáčka a tmavé brýle z dřívějších časů nahradily neformální outfity, krátká trička dala vyniknout potetovaným pažím. Support Lesbiens se zkrátka proměnili v docela sympatickou klubovou poprockovou kytarovku.

Kapela přehrála většinu skladeb z novinky, od úvodní Pray For Tomorrow, při níž přišel kapelu podpořit osmičlenný dětský sbor ze smíchovské umělecké školy, až po svižnou, skoro punkrockovou Keep On Moving, která trochu připomíná domovské působiště bubeníka Radka Tomáška kapelu Clou. A písnička Changes s příjemně vtíravým refrénem se v první třetině koncertu ukázala jako jeden z předčasných vrcholů.

Málo platné, ať udělají cokoliv, fanoušci budou Support Lesbiens i Portless srovnávat s dřívejšími časy (v  Paláci Akropolis samozřejmě několik osvědčených kousků zaznělo: Sweet Little Something, kterou Supporti zahráli už ze začátku, snad aby rozproudili dav). A nejvíc budou srovnávat nového zpěváka Czendu Urbánka (dříve Post-It) s Kryštofem Michalem. Czenda má sice výše položený hlas, Kryštofovy party ale naživo zvládal překvapivě velmi dobře; v některých pasážích byli se zavřenýma očima dokonce zaměnitelní. Velmi dobře mu sedla také klasika In Da Yard, charisma Kryštofa Michala však Czendovi chybí a chvílemi bylo vidět, že zkušenosti s vedením velké kapely musí ještě nabrat. Když na něj mezi jednotlivými písničkami spadla tíha moderování koncertu, vypadal rozpačitě a nebylo mu rozumět jediné slovo.

Ačkoliv byl sál skoro plný, reagoval chladněji, než bývá na podobných koncertech zvykem: jako kdyby většina lidí přišla do sálu spíš poslouchat než se bavit.Fanoušci se rozpumpovali až při dvou přídavcích, kdy kapela opět sáhla do hitové pokladničky: Cliché a úplně poslední Fight Club, kde hrál ústřední hendrixovský motiv na kytaru klávesista Jan Andr.

Křest prvního alba byl pro nové Support Lesbiens zároveň křest ohněm: zastihl je znovu na startu. Stejně jako u Portless bude zajímavější sledovat spíš jejich vývoj. Už teď se ale zdá, že z jedné skupiny, která s každým albem ztrácela víc a víc energie, vznikly dvě, jež začínajíod začátku – a o to víc mají chuť dělat nové věci.

Support Lesbiens – křest CD Leave The Message
Support: A Banquet
Praha, Palác Akropolis, 4. prosince 2013

Témata: