St. Germain namíchal africké nástroje s elektronikou. Deska Real Blues vyjde na podzim

Redakce

Kdo by neznal jméno Ludovica Navarra alias St. Germain, muže, který dovedně mixuje vysoké a nízké, jazz a elektroniku?  V polovině devadesátých let, kdy vydal prvotinu Boulevard, pomáhal šířit taneční hudbu často označovanou jako French touch. Hypnotický deep house prošpikovaný jazzovými fragmenty tehdy učaroval zejména návštěvníkům nočních klubů, ale slyšet ho mohli i návštěvníci koncertů The Rolling Stones, kteří s pomocí St. Germainových skladeb publikum rozehřívali. Jeho opus magnum, multi-platinové album Toutist z roku 2000, si následně pořídilo přes tři a půl milionu posluchačů.

Novinku Real Blues nahrával St. Germain s africkými muzikanty, využil přitom řadu tradičních nástrojů jako balafon, ngoni nebo kora, jejichž zvuk propojil s elektronickými smyčkami i saxofonem. Poslechněte si titulní skladbu, v níž pomocí technologií nechává promlouvat legendárního bluesmana Lightnin’ Hopkinse. (red)