Princess Chelsea se vrací do Prahy. 3 důvody, proč na ni znovu vyrazit

Redakce

Většina lidí ji má zaškatulkovanou jako tu, co se v růžové paruce proslavila písničkou o cigaretách; jen špatnou shodou okolností by se skladba Cigarette Duet – či spíš dialog mezi Princess Chelsea a Jonathanem Breem o tom, proč by Chelsea měla přestat kouřit a proč by měl podrážděný Bree vychladnout – nestala hitem. Čtyři roky jsou však dlouhá doba na to, aby 20. května 2015 přijela synthpopová Novozélanďanka Chelsea Nikkel do Paláce Akropolis s nově zhudebněnými „problémy všedního dne“, tentokráte pod hlavičkou The Great Cybernetic Depression . Čím Princess Chelsea vábí k návštěvě pražského koncertu (vstupenky stojí 300/350 Kč)? Tady jsou tři důvody:

1. Zase depkaří. O zábavu bude postaráno
Od debutu Lil‘ Golden Book uplynuly čtyři roky. Bylo to album, které se zrodilo ve stínu deprese a které bylo plné písní se začátečnickou klavírní linkou a dětskými zvonečky, takže znělo tak, jako když za pianem sedí přerostlá puberťačka, co si po vstupu do dospělosti zapomněla rozplést copy. Od doby, kdy nyní třiadvacetiletá Chelsea Nikkel dovedla píseň o zbytečnosti vztahu Yulia ad absurdum, neb jej ve videoklipu s vizáží čtrnáctileté holčičky rekapitulovala s bizarním kocourem v náručí, se ovšem dodnes nic moc nezměnilo. 

„Než abych nazvala album Mám depresi 2.0. (možná to je lepší název) a zpívala o tom bez obalu, rozhodla jsem se vykonstruovat The Great Cybernetic Depression – metaforu zasazenou do budoucnosti zhruba za deset let. Je to metafora mojí skutečné deprese. Proto je pro mě zajímavější zpívat písničku o mizerném vztahu nebo o tom, jak všechno nesnáším, zatímco vyprávím o konci světa,“ řekla o chystaném album Princess Chelsea pro server Undertheradar. Inspiraci banalitou, posedlostí vším intergalaktickým a tragikomickým humorem Courtney Barnett lze po poslechu desky identifikovat i bez dovětku autorky.

2. Už nechodí do kostela
Všechno zlé je pro něco dobré. Toto přísloví názorně vystihuje příběh Chelsea z pohledu milovníka dobré muziky. Z perspektivy křesťana už, pravda, trošku méně. Aktuální track zpěvačky pojednává o tom, jak se dcera ze striktní křesťanské rodiny v sedmnácti poprvé odstěhovala a vzala s sebou o rok mladšího kamaráda Jamieho, jehož utrpení rovněž plynulo z náboženských tlaků v domácnosti.

Obraz studentského privátu pokrytého zeleným sklem, přáteli na místech, kde rozhodně nemají co pohledávat, a korunou v podobě nákupního vozíku v koupelně se při představě nového života teenagerů vykresluje rychle. Shodou okolností se však Chelsea s přáteli bavila do svítání, zatímco v sousedství se připravovali na ranní bohoslužbu. „Byli jsme příšerně zmatení a styděli se, ale stejně jsme nechodili do kostela. Místo toho jsme se většinu dne a noci koukali na Plastickou chirurgii sro,“ vzpomíná zpěvačka. Příběh doprovází nejen synthpopová audio stopa inspirovaná „stadiónovým rockem, Berlínem a legendárním synťákem Yamaha DX7“, ale i vizuální majstrštyk režiséra Simona Warda. Ten metodou CGI a s pomocí sedmdesátkových kamerových efektů zasadil disneyovsky stylizovanou Princess Chelsea do kouzelného světa nad námi. Shakespear Sisters, Excalibur, Sapphire & Steel – nejen zmíněné vlivy uspíšily realizaci tohoto „podivínského výletu“.

3. Odehraje lepší koncert než před dvěma lety na United Islands
Na Ostrovech představila Princess sólový debut o dospívání Lil‘ Golden Book. Nachlazení však koncert zásadně poznamenalo – nevyžádaný chraplavý a tichý hlas nikoho do mimoplanetárních krajin nedostal. Reputaci si ale zpěvačka může vylepšit 20. května v Paláci Akropolis v rámci koncertní série Femme Fatale. Doufejme, že tentokrát její deprese vyzní naplno. Tedy s hlasem ve správných, naivně sladkých výšinách. (and)