Milostný příběh dvojice z The Subways skončil. Ale kapela jede dál
Zatímco většina skupin, o kterých se mluví v našem seriálu o baskytaristkách, je už dávno v rozličných síních slávy, The Subways na potvrzení pozice legendy teprve čekají. Mají k tomu ale dobře našlápnuto. Mladičká trojka z anglického městečka Welwyn Garden City s dívkou jménem Charlotte Cooper za basou má za sebou dvě skvělé desky a bezpočet živelných koncertů. Nedávno předvedla skvělé vystoupení i v Lucerna Music Baru v Praze.
Bratři Billy Lunn (kytara, zpěv) a Josh Morgan (bicí) spolu začali jamovat na střední škole. Ten první v roce 2003 na plavání okouzlil blondýnku Charlotte Cooper, která ho pak chodila zasněně pozorovat do zkušebny. Měli tam volnou baskytaru, tak ji vrazili Charlotte do ruky – a příběh jednoho z nejraketovějších hudebních startů ve třetím tisíciletí mohl začít.
Poctivým objížděním klubů si The Subways během roku získali publikum v klubech v okolí Londýna, ale zlom přišel v roce 2004. Billymu bylo osmnáct, Joshovi a Charlotte o rok méně a shodou náhod vyhráli možnost vystoupení na známém festivalu v Glastonbury. Místo několika desítek diváků je najednou sledoval desetitisícový dav! Následovalo první turné po Anglii a v roce 2005 debutová deska Young For Eternity. Spousta textů z ní se přitom týká vztahu Billyho a Charlotte.
Podívejte se na The Subways s blonďatou baskytaristkou Charlotte Cooper
Kritika i posluchači ocenili sice nikterak originální, zato zábavný mix Oasis a Nirvany. Charlotte kromě basy ve spoustě písní zpívá a právě kontrast Billyho a Charlottina hlasu se stal pro The Subways charakteristickým. Charlotte ale mluví i do skládání. Pod většinu hudby The Subways je podepsaná celá kapela, ale ve skutečnosti je Billy Lunn většinou autorem prvotního nápadu. Sám říká: „Poradím se s Charlotte, když je na tom třeba zapracovat melodicky, nebo s Joshem, když je nutno zapracovat na rytmu.“
Skupina pak přežila klinickou smrt: nebylo totiž jisté, zda Billy Lunn kvůli uzlíkům na hlasivkách bude moci ještě zpívat. Nakonec to dobře dopadlo a trojice se pustila do nahrávání druhé desky All Or Nothing pod vedením věhlasného producenta Butche Viga. Během jejího nahrávání se ale Billy s Charlotte rozešli! Naštěstí to ale dokázali ustát tak, aby skupina netrpěla. Možná právě naopak; písně reflektující jejich rozchod (All Or Nothing, Obsession a Always Tomorrow) patří k těm nejlepším z alba All Or Nothing.
Poslechněte si Always Tomorrow