Michal Horáček: SuperStar by měl vyhrát Chodúr

Lubos-Prochazka

Podnikatel Michal Horáček (57) má letos na podzim hodně práce. Jako textař a producent se stará o představení Kudykam, které napsal se svým dvorním skladatelem Petrem Hapkou. Na křtu cédéčka Kudykam jsme rozebrali i právě probíhající Česko Slovenskou SuperStar. Dívá se? A komu fandí?

Michale, máte čas pravidelně sledovat Česko Slovenskou SuperStar?
Tolik času bohužel nemám, do konce roku musím udělat ještě hodně věcí… Jsem navíc studentem, píšu doktorskou práci a musím se jí intenzivně věnovat. Ale když mi nějaký čas zbyde, rád se podívám. Myslím si, že je to dobrý nápad, udělat v  jednom kulturním prostoru společnou soutěž. Ostatně já jsem na své desky také zval Slováky, režisér Kudykamu je též Slovák…

Máte nějaké favority?
Měl jsem. Na začátku soutěže jsem si vyhlédl děvče, které bylo podle mého názoru nejlepší ze všech. Mělo něco zvláštního, osobitého, jedinečného… Mluvím o sedmnáctileté Deborah Khalové. Určitě jednou nastane čas, kdy se na ni obrátím. Teď zrovna pro ni píšu písničku. Ale to neznamená, že už jsem jí volal!

Poslechněte si Deborah Khalovou

Co si myslíte o favoritech soutěže jako Martin Chodúr nebo Jan Bendig?
Vzpomeňte si na první řadu. Měl jsem tehdy sázkovou kancelář a Sámer Issa byl obrovský favorit , nakonec se ale nedostal ani mezi poslední dva. Vítěze nedokážu odhadnout, protože tady nerozhoduje pouze to, jak kdo zpívá. Vítěz musí mít charisma, musí zaujmout…

Kdo podle vás takový je?
Martin Chodúr.
Myslím, že by to měl vyhrát, a potom se ukáže, co dál. Už tady byla spousta talentů, kterým pak ale nikdo nenapsal písničky. I Karel Gott měl ostatně to ohromné štěstí, že se kolem něj pohybovali bratři Štaidlovi a Karel Svoboda. O Chodúrovi už se ví, že bezvadně zpívá. Co nevíme, je, kdo mu nabídne písničky a jestli budou fungovat.

Tante cose da veder

Pojďme od SuperStar k projektu Kudykam. Jak často teď ve Státní opeře hrajete?
Kudykam je hostem ve Státní opeře, která má svůj operní program. Soubor odjel do Japonska a budova zeje prázdnotou. Tehdy jsme museli vzít pevné termíny, nemohli jsme si vybírat pátek večer a sobotu a neděli odpoledne. Dopředu jsme tak páchali obchodní harakiri. Česká divadla totiž v pondělí a v úterý v současné době nehrají, mnohá kvůli krizi ruší představení ve středu a ve čtvrtek, lístky stojí 200, 300 korun a nakonec přijde jen 30 lidí. Státní opera má 1050 míst a lístek na nás stojí 1150 Kč. My jsme museli hrát 43x za sebou, od pondělka do neděle. Tedy i v ty nejhorší dny, kdy nikdo nehraje a nikdo nikam nechodí.

Jak to dopadlo, lidé chodí?
Přesto, že tomu různí chytráci prorokovali titul propadák roku, stal se Kudykam triumfem roku. Lidé chodí, v pondělí jich pokaždé přijde minimálně 650. Víc se nevejde ani do Mahenova divadla v Brně. A mnozí návštěvníci přijdou i znovu.

Jak často vystupují v Kudykamu Karel Gott a Lucie Bílá?
Kudykam je zvláštní tím, že v něm máme několik okének, kam mohou přijít hostující umělci. Bez smlouvy, zadarmo, stačí, když zavolají, že se jim chce a že dorazí. Dnes mi třeba volala Bára Basiková, že má v pátek volno. Takže v pátek přijde a zadarmo zazpívá v Kudykamu.

Byl jste rád, že Frekvence 1, Evropa 2, rádio Bonton a rádio DJ  hráli 70x píseň z Kudykamu Tante cose da veder v podání Karla Gotta?
Moc, protože tu písničku mám hodně rád. Mám ji rád v podání Karla Gotta, Jarka Nohavici i Vojty Dyka. Je to taková ta pěkná klasická verze, která mě těší, protože jsou v ní velké smyčce. Bylo těžké napsat ji a je taky těžké zahrát ji.

Podívejte se na Vojtu Dyka, jak zpívá píseň z Kudykama Havrani