Max Payne, nuda v temnotách
Fanoušci počítačové hry Max Payne (2001) se konečně dočkali. Po sedmi letech jim jejich přání splnil režisér John Moore a převedl předlohu na filmové plátno. Dnes již slavná počítačová hra je totiž pro filmové ztvárnění více než vhodná.
Hlavní hrdina, detektiv newyorské policie, je osamělým mstitelem, který tvrdohlavě pátrá po vrazích své ženy a dítěte. Při svém „lovu“ se neohlíží na policejní konvence, lítost, zabíjení, vlastně je bezohledný i sám k sobě. Kvůli svému jednání se dostane do křížku nejen se zločinným podsvětím, ale i s kolegy policisty.
Něco tomu filmu chybí
Snímek Max Payne se pevně drží noir stylizace, ať už ostrým kontrastem lehce poletujících sněhových vloček a nočních ulic Harlemu, nebo temným hudebním doprovodem. Ve vyobrazení scén z původního „scénáře“ je kupodivu také víceméně věrný (ne už tak co se týče dějové linky). Přesto ale máte při sledování Moorova filmu neodbytný pocit, že tomu něco podstatného chybí. V prvé řadě je to charisma hlavního hrdiny, na kterém kvalita zážitku vlastně bezezbytku stojí. Mark Wahlberg se zkrátka do role tvrdého pistolníka příliš nehodí. Drsné mlčenlivosti v jeho podání nelze uvěřit. Jenže co je horší, i ostatní herci působí jaksi nejapně. Je smutné, že v teoreticky akčním dynamickém filmu si nemáte koho zamilovat; není tu ani výrazný zloun (jako třeba Joker v posledním Batmanovi), o vyznění hlavní postavy již byla řeč.
Je překvapivé, že ani přestřelek se v Max Paynovi moc nedočkáme. Vizuální stylizace filmu do temných poloh je sice dobře zvládnutá, nedosahuje však kvalit žánrově příbuzných filmů jako například Siny City R. Rodrigueze nebo francouzské Renesance. Výsledkem je v konečném důsledku filmová nuda. John Moore svým posledním filmem nepřinesl nic inovativního. Bohužel.
Max Payne
USA, české titulky, 100 minut
Režie: John Moore
Hrají: Mark Wahlberg, Mila Kunis, Beau Bridges