„Rodiče mají strach sami vybrat počítačovou hru či třeba sluchátka. Současně považují peníze v obálce buď za příliš neosobní, případně mají obavu, že si za ně potomek nakonec žádný dárek nekoupí. Dárkový poukaz oba tyto problémy řeší,“ uvedl Jan Sadílek z Alza.cz. Druhý důvod je podle něj čistě ekonomický – výhodou poukazu jako vánočního dárku je totiž to, že ho může obdarovaný využít v povánočních výprodejích, a pořídit si tak i věci, na které by o pár týdnů dříve stejná částka nestačila.
„Dárky takto pořizují často zaneprázdnění muži, kteří nevědí, který šperk vybrat, a konkrétní výběr nechají raději na ženě,“ uvedl Roman Sule, obchodní ředitel společnosti Dolcze, která se zabývá sdílením diamantových šperků. Za voucher na celoroční sdílení šperků v podobě vánočního dárku vydají zájemci kolem 50 000 korun.
Můžou za to on-line obchody
Slevomat registruje o pětinu vyšší zájem o vouchery a toto číslo se s blížícím se Štědrým dnem zvyšuje. „Prodeje dárkových voucherů vystřelí vždy, jakmile on-line obchody přestanou stíhat doručovat do Štědrého dne. Zajímavostí asi může být to, že nákup voucherů je zejména doménou mužů,“ uvedla ředitelka Marie Havlíčková.
Nejprodávanější jsou masáže, wellness pobyty a degustační menu v restauracích, případně adrenalinové zážitky. Výše útraty za voucher postupně roste, aktuálně se průměrná cena pohybuje kolem 1000 korun.