Co letos frčí mezi dárky aneb na co se připravit pod stromkem

ČTK, mim

Více lidí letos najde pod stromečkem dárkový poukaz. Podle obchodníků poptávka po nich před Vánocemi výrazně vzrostla. Nejčastěji kupovanými poukazy jsou ty v nominální hodnotě 1000 korun a 2000 korun, vyplývá z odpovědí prodejců.

„Rodiče mají strach sami vybrat počítačovou hru či třeba sluchátka. Současně považují peníze v obálce buď za příliš neosobní, případně mají obavu, že si za ně potomek nakonec žádný dárek nekoupí. Dárkový poukaz oba tyto problémy řeší,“ uvedl Jan Sadílek z Alza.cz. Druhý důvod je podle něj čistě ekonomický – výhodou poukazu jako vánočního dárku je totiž to, že ho může obdarovaný využít v povánočních výprodejích, a pořídit si tak i věci, na které by o pár týdnů dříve stejná částka nestačila.

„Dárky takto pořizují často zaneprázdnění muži, kteří nevědí, který šperk vybrat, a konkrétní výběr nechají raději na ženě,“ uvedl Roman Sule, obchodní ředitel společnosti Dolcze, která se zabývá sdílením diamantových šperků. Za voucher na celoroční sdílení šperků v podobě vánočního dárku vydají zájemci kolem 50 000 korun.

Můžou za to on-line obchody

Slevomat registruje o pětinu vyšší zájem o vouchery a toto číslo se s blížícím se Štědrým dnem zvyšuje. „Prodeje dárkových voucherů vystřelí vždy, jakmile on-line obchody přestanou stíhat doručovat do Štědrého dne. Zajímavostí asi může být to, že nákup voucherů je zejména doménou mužů,“ uvedla ředitelka Marie Havlíčková.

Nejprodávanější jsou masáže, wellness pobyty a degustační menu v restauracích, případně adrenalinové zážitky. Výše útraty za voucher postupně roste, aktuálně se průměrná cena pohybuje kolem 1000 korun.