Chris Cornell zve na elektro-popovou r´n´b party. S Timbalandem v zádech
Nikdo by si nevsadil na to, že se horkokrevný rocker s kytarou v ruce dá na syntetickou modernu. Ještě k tomu na tu masově populární, prvoplánovou a pekelně výdělečně činnou. Album Chrise Coernella Scream s producentským dohledem chlapíka jménem Timbaland má ke grunge a hard rocku na míle daleko.
Chris Cornell už má nejspíše dost kytarových riffů a šílení rockových fanynek. Zachtělo se mu těch nafintěných s odhalenými pupíky, vlnících se do houpavých r´n´b rytmů. Nebo má opravdu touhu tak experimentovat? Možná taky prohrál všechny úspory v kasínu a jistý zisk by mu vytáhl trn z paty. Pojďme se jeho třetímu sólovému dítěti podívat na zoubky. Má jich hned třináct.
Od řízných kytar k houpavému r´n´b
Třináctka je takové proklaté číslo. Nosí štěstí, nebo taky smůlu. A proklatá se může zdát i Cornellova třetí experimentální sólovka. Tedy proklatě špatná (to pro jeho fanoušky), proklatě dobrá (pro fandy Timbalanda a r´n´b) a proklatě zmixovaná a bez koncepce (pro všechny ostatní). Nebo prostě jen už bylo dost drsných rock´n´rollových večírků a na řadě je popření minulosti, vlastní podstaty a snaha zastavit čas.
Kdo ví, co se v Cornellovi skrývá. Společně s Timbalandem dali světu taneční album s názvem Scream, plné dunivých songů vhodných do luxusního klubu, kde polonahé dámy tančí v pozlacených klecích. I když se někdejší frontman Audioslave snaží posunout do jiných vod, stále tápe a nenechá se unášet čistým žánrem.
Album, které se neřídí žánrem, plné náhodných variací
Úvodní Part Of Me začíná velkolepou fanfárou. Jako by se mělo stát něco velkého. Stane se ale jen to, že promluví elektronický hlásek vetřelce z vesmíru a potom už rozduní reprosoustavu zvuk tak typický pro Timbalandovu produkci. Přes rytmicky chytlavou Time se dostaneme až na kytarový konec Get Up. Co to? Kytarové zakončení? Zní jako Cornellův stesk po pořádném nástroji v ruce, který momentálně vyměnil za pomoc pana počítače, takže tam někam prostě musel plácnout deset vteřin trvající kytarové sólo.
Podívejte se na Chrise Cornella při Scream Tour
Občas se dostane i na víc než na kratičký náznak rocku. V celé změti alba působí rockově i Take Me Alive, se slabě znatelnými prvky orientálna. Opravdové bubny se propašovaly do Other Side Of Town, aby celé album nebylo až příliš umělé. Tou lepší částí desky je Cornellův čtyřoktávový hlas, který svou barvou do povětšinou černošského žánru nezapadá. Alespoň něco tu zní veskrze originálně a neotřele. I když nevyužívá svůj hlasový fond zdaleka tolik, jak jsme u něj zvyklí.
Poslechněte si píseň Long Gone
http://www.youtube.com/watch?v=y-NbiygnecQ&feature=related
K poslechu Scream je každá rada drahá. Cornellovi fanoušci si rvou vlasy hrůzou z hlavy, jiným se líbí. Záleží na vkusu a míře tolerance. A jak se líbí vám?
Chris Cornell – Scream
Stopáž: 60:11
Skladby: Part Of Me, Time, Sweet Revenge, Get Up, Ground Zero, Never Far Away, Take Me Alive, Long Gone, Scream, Enemy, Other Side Of Town, Climbing Up The Walls, Watch Out, Two Drink Minimum