5 popových písní, které byly skvěle zremixovány aneb jde se na parket!
Někdy se stává, že se jistá píseň pro jisté účely jaksi nehodí. Třeba protože je moc pomalá, dlouhá či se na ni vůbec, ale vůbec nedá tančit. A proto je dobře, že existují remixy! Pěti vynikajícím tanečním předělávkám se podíváme na zoubek právě v tomto článku.
Bosson – One In A Million (Remix). Pokaždé, když slyšíte tento kousek, jistě vás napadá jediné: Slečna Drsňák. Je to tak, tento chytlavý song zazněl právě v této komedii se Sandrou Bullock a zní během napínavé soutěže krásy blíže ke konci filmu. Přitom v původní verzi se jedná sice o romantickou, avšak ničím nevybočující písničku. Je zajímavé, jak obrovsky songu pomohlo jen malé zrychlení a přidání klavíru a neméně zajímavé je i to, že se v podstatě jedná o jediný Bossonův hit, jímž se ovšem zpěvák proslavil natolik, že snad nemusí do konce života nic dělat. Jestli by se byla píseň stala tak úspěšnou, kdyby se bývala objevila v nějakém propadáku, zůstává otázkou.
Lady Gaga – Poker Face (Jody den Broeder Remix). Poker Face je snad jedinou písni z tohoto seznamu, na kterou by se dalo jakž takž tančit i v originále. Ale co takhle extrahovat z písně i to, co v ní není normálně slyšet? Třeba zesílit a osamostatnit doprovodné vokály, kterých byste si v životě nevšimli, pokud nemáte sluch jako kočka. To se u remixů zase tak často nestává. Pro taneční účely bylo pochopitelně nutné píseň o něco málo zrychlit a vzniklo tak patrně nejlepší remixové dílko, alespoň co se tvorby Lady Gaga týče. Má ho na svědomí americký DJ Jody den Broeder, jehož verze Poker Face zůstává už několik let bohužel jeho jediným úspěchem.
Lilly Wood & The Prick – Prayer In C (Robin Schulz Remix). Za tanečním trackem se skrývá v původní verzi velmi emotivní píseň s hlubokým poselstvím – jak už název napovídá, jedná se svým způsobem o modlitbu. Zpívá se v ní například o tom, že Bůh nemůže nejspíš ani sám sobě odpustit to, co dopouští, aby se stalo. A ani lidé to nemají jednoduché, když přijde na to, že by měli oni odpustit svému Bohu za to, že v podstatě opustil tento svět a nechá ho i svým netečným přístupem na pospas budoucím generacím. Bez německého DJ Robina Schulze by se na tento skvělý song od francouzsko-irácké dvojce Lilly Wood&ThePrick úplně zapomnělo. A nakonec se ukázalo, že by to byla škoda.
ToveLo – Habits (Stay High) (Hippie Sabotage Remix). U Švédska (viz Bosson) ještě zůstaneme, ovšem zde už se názory veřejnosti skutečně rozcházejí nejvíce. Někdo nesnášejí originál, jiní zase nesnáší remix, který obstaralo bratrské duo Hippie Sabotage. Pokud porovnáváte počet zhlédnutí, pak jasně vévodí remix. Pokud ovšem zajdete do početné komunity kolem ToveLo, tak zjistíte, že skalní fanoušci nedají na originál vůbec dopustit. Každopádně obě verze mají jeden vévodící prvek, bez kterého by nefungovalo v tomhle songu vůbec nic: éterický hlas zpěvačky, díky jejímuž podání se najednou lehce feťácký text zdá být o něco intimnější, křehčí a srozumitelnější a všechno to vážné téma okolo zapomínání na nedostupnou osobu se zdá být vhodnější pro pomalejší verzi.
LykkeLi – I Follow (The Magician Remix). A vrátíme se do Švédska ještě naposledy. Stalo se to i LykkeLi: remix jejího songu je v kontextu hitparád nezměrně úspěšnější než původní nahrávka. Ale mrzet ji to nemusí. Skvěle upozornila na celou svou desku Wounded Rhymes a navíc se píseň objevila i v kritiky opěvovaném snímku Život Adele, díky němuž se vlastně celá předělávka i proslavila. Remix ovšem ubral originálu jednu věc: instrumentální pestrost. V původní verzi se píseň pyšní nezvyklým spojením elektrické kytary, dechových a perkusních nástrojů, které holt musely ustoupit chytlavějšímu upbeatu z remixu.