Recenze Szigetu: O nezapomenutelném koncertu budou mluvit spíš posluchači Foals než Interpol
Dramaturgická linka čtvrtečního dne na Szigetu nabídla podívanou zejména fanouškům kytarové muziky. Na pódiích největších stageí vystoupili The Maccabees, Foals, Balthazar a Interpol. Milovníci ženských vokálů zase ocenili koncert MØ, Elly Eyre nebo Ellie Goulding. My jsme pro vás bedlivě sledovali rockové dění.
Prostřední, tedy kritický den, se bez problému neobešel. Naštěstí to nebylo nic velkého. Foals se s výpadkem proudu těsně před refrénem aktuálního singlu Mountain At My Gates vypořádali s nadhledem. Bicí s klávesami obsluhovali hráči i bez reproduktorů, frontman Yannis Philippakis vstoupil na molo, aby roztleskal diváky a po chvíli najela kapela na první tón, který už skrz reproduktory nepřešel.
Jinak předvedli Foals jeden z nejsuverénějších koncertů festivalu. Zároveň výtečně nalákali na novinku, kterou vydají koncem srpna. Nebáli se začít zcela neznámou skladbou Snake Oil, vzápětí totiž přišel známý song Balloons. Opravdovou vlnu nadšení ale strhli poprvé skladbou My Number. Fanoušci byli po celou dobu mimořádně aktivní, což se projevilo například u nadbytečného sedání a vyskakování na údernější moment jako kontraproduktivní. Na druhou stranu tak vznikly šílené a zcela spontánní chvíle, kdy se například uprostřed „mosh-pitu“ před střetem objevil cyklista. Jen pár metrů od pódia uprostřed kotle.
Yannis se podobně jako na prvním a zároveň zatím posledním českém koncertu v Hradci na Rock For People opět rozhodnul skočit do lidí. Tentokrát bez kytary, ale aspoň o něco úspěšněji než kolega Faris Badwan z The Horrors předešlý den. Foals také byli jedinou kapelou, která dodává skladbám instrumentální výplně, snad jen Balthazar si se studiovou podobou dokáží trochu pohrát.
Ti díky dobrému nazvučení a silné podpoře belgických fanoušků znamenitě naladili na vystoupení nadcházejících Interpol. A zatímco na ně přišlo možná i více zvědavců, kteří už někde o kapele slyšeli, Balthazar měli více méně své publikum, jelikož většina neutrálních sledovala vystoupení Ellie Golding. Ta bohužel po české premiéře nezanechala příliš pozitivních reakcí, Balthazar si naopak od malého koncertu na Sedmičce až po loňský showcase Nouvelle Prague našli své místo a podzimní koncert představující letošní desku Thin Walls bude v MeetFactory příjemným zážitkem. O tom není pochyb.
Pochyby však vyvolával koncert Interpol. Namísto Lucerna Music Baru měli nyní před sebou desetitisícový dav. Ten začal po prvních třech skladbách mírně řídnout, věrní byli ale ve výsledku bohatě odměněni. Respektive ti, kteří jsou s newyorskou bandou sžiti. Podle reakcí z pražského koncertu dopadl výsledek velmi podobně: s pátou skladbou najeli hudebníci včetně zpěvu Paula Bankse na svou vlnu a s devátou The New už dokonce začala fungovat i nějaká chemie mezi pódiem a hledištěm. Největší ohlas si vydobyla ke konci píseň Slow Hands s následující PDA. Škoda, že drive nemá více písní, protože i přes precizní provedení dojemných kousků Pioneer To The Falls nebo závěrečnou Untitled je ocení zhruba jen polovina přítomných.
Ostudu si rozhodně z Budapešti Interpol neodnesli, zároveň ale potvrdili, že jejich místo je ve studiu. Slyšet oblíbené skladby z dnes již klasické desky Turn On The Bright Lights je pěkným zážitkem. O nezapomenutelném koncertu ale spíše budou mluvit posluchači Foals než Interpol.