Metronomy tikaly úsporně. Přesto způsobily taneční výheň

ondrejbambas

Vzorovou spolupráci kapela - publikum včera viděl vyprodaný Lucerna Music Bar, který po třech letech hostil britskou alternativně popovou kapelu Metronomy. Šarmantní Anna Prior za bicími, minimalisticky tančící Oscar Cash a k tomu radost, která z kapely prýštila až do zadních řad. V takových chvílích je skoro jedno, že se v sále nedá dýchat.

O pořádný mejdan se Metronomy postarali už na první návštěvě Prahy před třemi lety. S odezvou byla kapela podle slov ústřední postavy Josepha Mounta (rozhovor s ním chystáme) nadmíru spokojena, proto se těšila i na další koncert, opět v Lucerna Music Baru. Půlkruhovité pódium bylo v porovnání s prostory, na nichž Metronomy koncertují, menší, dekorace ve tvaru obláčku připomínající cover aktuální desky Love Letters se tak za kapelu vešla jen tak tak. Oproti minulému vystoupení k sobě navíc hudebníci přibrali Michaela Lovetta, jenž se účastnil už nahrávní zmíněných Love Letters.

Krátce před půl desátou se na pódiu zaplněného Lucerna Music Baru objevila pětice hudebníků v modrobílých úborech, v nichž statečně vydržela až do samotného závěru; už dlouho tady nebylo tak horko. Když navíc začala skupina zostra svými staršími hity Holiday a Radio Ladio, v klubu doslova vzplál oheň taneční party.

Do reproduktorů zvukař celý večer pouštěl poměrně vyrovnaně všechny nástroje – v čele s bicími a Annou Prior za nimi. Pro její úsměv a šarm, se kterým odehrála celý koncert, ji musely milovat i přítomné dámy. V některých skladbách se k bubnování přidávala hutná baskytara Olugbengy Adelekana, který si svůj čas uzurpoval v instrumentální Boy Racers, s níž Metronomy dokázali, že si mohou dovolit zahrát cokoliv a fanoušci jim to budou stejně baštit.

Hudba Metronomy je velmi zajímává a poměrně jasně se vymezuje zavedeným postupům a osvědčeným popovým mechanismům. Jejich písničky umí být chytlavé, ale tahle melodika je velmi osekaná a direktivní, což ukázala dvojice skladeb Everything Goes My Way a The Look. Během nich se toho příliš neděje a nástroje si jedou svou zavedenou linku, přesto publikum pozorně poslouchá, notuje si text a na samotném konci skupinu odměňuje mohutným potleskem. Vedle toho ale kapela zahrála i více taneční skladby, při nichž skákala půlka klubu a kyslík se začal stávat vzácnou komoditou. Různorodou jízdou zakončili Metronomy – naladěni na disco punkovou vlnu – absolutním floor-fillerem You Could Easily Have Me.

Metronomy přivezli show, kterou fanoušci pravděpodobně očekávali. Popový crossover, který podává starou dobrou elektroniku v novém hávu, hudbu, která se i přes jistou popularitu do mainstreamu asi nikdy neprosadí. I navzdory radostným minimalistickým tanečním kreacím, v nichž vynikal opět tancující Oscar Cash. Metronomy zkrátka nejen dobře zní, ale i dobře vypadají. A včera to natřískaný Lucerna Music Bar jaksepatří ocenil.

Metronomy
Praha, Lucerna Music Bar, 11. 3. 2015  

Témata:,