Král excentričnosti je mrtev. Ať žije nový Marilyn Manson!


Podivín Manson vydal desku The High End of Law. Excentrická androgynní postavička s obličejem ukrytým pod silnou vrstvou líčidel. Král temnot s mikrofonem ve tvaru zabijáckého nože. Jeho dalším poznávacím znamením byl nekompromisní hardrock namíchaný se špetkou metalu. Jednou pod diktátem glamu, jindy tak trochu industrial. Až do dob Eat Me, Drink Me. Tehdy vše začalo nezadržitelně měknout.

Za vše asi může globální oteplování. Jak jinak si vysvětlit, že ledově chladný a tvrdý Marilyn Manson vyměkl jako sníh při prvním jarním tání? Pod taktovkou alternative rocku se z Mansona stává instantní náhražka symbolu tří šestek. Ďábelský Marilyn se od strašení velkých dětí posunul do přemýšlivých poloh a na novince The High End of Law dostaly prostor spíše pomalejší věci než skladby v nezadržitelném rytmu.

Cesta k přemýšlivému rockerovi
Manson, vlastním jménem Brian Warner, svou slávu postavil na excentrickém zjevu. Jeho cílem byla přehnaná kontroverze a jeho pozornosti neušlo téměř nic; názvy alb jako Smells like a Children a Portrait of American Familly jsou toho důkazem. Kdekdo měl toho člověka za nenormálního, jenže jeho úderný hardrock oslovil fanoušky po celém světě. Od tohoto konceptu ale Manson ustoupil. Ani přebal desky by už neděsil malé děti ve spánku. Natož pak nové, umírněné a povětšinou pomalé a propracované skladby.

Poslechněte si píseň Rock Is Dead

http://www.youtube.com/watch?v=syrrhcq3aMw&feature=related

Na celém albu najdeme všehovšudy dvě, když přivřeme oko, i čtyři skladby, které běží přesně v tom zběsilém horečnatém tempu, jak jsme byli zvyklí. Úvodní Devour, která se pomaličku táhne od alternative rocku až k náznakům indie, vystřídá naléhavá Pretty as a Swastika. A po ní se dlouhou půlhodinu čeká na další energičtější kousek We´re from Amerika. Mezi tím náznakem bojují o slovo údernými bubny WOW a Leave a Scar. Překvapením pro mnohé fandy může být akustická kytara, která provází Four Rusted Horses a rozehrává Running to the Edge of the World takřka v poprockovém stylu.

Poslechněte si Four Rusted Horses

http://www.youtube.com/watch?v=aUHpA2P6x3c

Posun nutně nemusí být k horšímu
Co naplat. Ač to i tentokrát Manson rozjel v pomalejším stylu, jde rozhodně o pokrok k lepšímu od nepříliš dobře hodnocené předchozí desky Eat Me, Drink Me. Marilyn se profiluje mnohem přemýšlivěji, až dospěleji. Prochází jednotlivé žánry a sází na textovou promyšlenost. Hudebně už nejde o nevybouřeného pomalovaného chlapíka, který touží šokovat všemi dostupnými technikami. Jednoznačně posun. Nedá se říct, jestli k horšímu, nebo lepšímu. Posunul se jinam, než jsme byli zvyklí, a přesně na tuhle polohu je třeba si nově zvyknout.

Marilyn Manson – The High End of Law
Stopáž: 72:00
Vydal: Universal
Skladby: Devour, Pretty as a Swastika, Leave a Scar, Four Rusted Horses, Arma-Goddamn-Motherfuckin-Geddon, Blank and White, Running to the Edge of the World,  I Want to Kill You Like They Do In the Movies, WOW, Wight Spider, Unkillable Monster, Were from America, I Have to Look up Just to See Hell, Into the Fire, 15